آموزش پرورش الاغ شیری

مزایای فوق العاده پرورش الاغ

کم توقع بودن الاغ نسبت به کیفیت خوراک مصرفی
قیمت پایین الاغ جهت خرید نسبت به سایر حیوانات ( نشخوارکنندگان )
قیمت بالای محصولات تولیدی – ( برای مثال مقایسه قیمت 1 لیتر شیر الاغ نسبت به شیر گاو )
رقبای کمتر نسبت به پرورش دام های دیگر در بازار

پرورش الاغ چه معایبی دارد؟

عامه پسند نبودن
تولیدات کم

اما لازم به ذکر است سود پرورش شتر و سود پرورش الاغ به گونه ای است که باعث ایجاد کسب و کاری پربازده خواهد شد.

برای پرورش الاغ باید چه شرایطی داشته باشیم؟

دارای سند مالکیت باشد .
دارای منبع اب اشامیدنی باشد .
عریم های لازمه را نسبت به روستا ، و سایر دامداری های اطراف عایت شده باشد .
رعایت حریم ها
حداقل ظرفیت 50 راس

آموزش پرورش الاغ از 0 تا 100

الاغ كوچكترين عضو تك سميان بوده و عموماً به رنگهاي خاكستري، سياه، سفيد يا قهوه اي ساده مشاهده  و روي كمر و شانه خط تيره رنگي ديده ميشود .طول مدت آبستني الاغ ماده يك سال ميباشد و معمولاً يـك كره بدنيا مي آورند .

از نظر قد بين 90 الي 150 سانتي متر و طول بـدن بـين 200 الـي 220 سـانتي متـر و وزن بدن به طور میانگین 260 كيلوگرم است .معمولاً 40 الي 50 سال عمر مي كننـد .الاغ داراي پاهـاي كوتـاه و باریک و سم کوچک بوده و يال كوتاه و كم پشت بطور افراشته روي گردن قرار مي گیرد .

الاغ ( خر ) حیوانی بومی از شمال شرقی آفریقا است و در مصر حدود 4000-5000 سال قبل از میلاد و در خاورمیانه حدود 100 سال قبل از میلاد اهلی شده است.

در گذشته استفاده اصلی از الاغ به عنوان بارکشی بوده ، ولی در سال های اخیر در کشور های مختلف تقاضا برای خرید شیر ، پنیر ، روغن ، عنبرنساء و پوست الاغ زیاد شده است به طوری که هر کیلو پنیر الاغ در بازار های جهانی به طور میانگین 10 میلیون تومان و هر کیلو شیر الاغ به طور میانگین 150 الی 250 هزار تومان قیمت دارد .

تغذیه مناسب برای الاغ چیست؟

خرها در آب و هوای خشک و نیمه خشک بومی خود بیش از نیمی از روز را برای تهیه علوفه و تغذیه صرف می کنند ، الاغ دارای سیستم هضم سختی است که گیاهان خشن را در روده و معده خود میشکند و هضم و جذب انجام می شود از این رو علوفه های کم کیفیت که قابل استفاده دام های دیگر نیستند برای الاغ قابل استفاده است . الاغ تقریباً 1.5 درصد از وزن بدن در روز مواد خشک مصرف می کند .

خرها بیشتر انرژی خود را از کربوهیدرات های ساختاری به دست می آورند. برخی پیشنهاد می کنند که برای تهیه یک الاغ فقط کاه (ترجیحاً کاه جو) ، همراه با چرا کنترل شده در تابستان یا یونجه در زمستان ، تغذیه شود  تا انرژی ، پروتئین ، چربی و ویتامین های مورد نیاز بدن را بدست آورد. ولی برای الاغ هایی که به طور صنعتی برای تولید شیر نگهداری می شوند بهتر است از قلات در جیره استفاده شود .

ولی به طور کلی آنها می توانند نیازهای تغذیه ای خود را در 6 تا 7 ساعت چرا در روز به طور متوسط مرتع دیم که تحت فشار خشکسالی نیست تأمین کنند . مناسب

پرورش الاغ چه خاصیت هایی دارد؟

مزایا پرورش لاما مانند مزایای پرورش الاغ فراوان است؛ همانطور که قبل گفته شد می توان شیر ، عنبر نساء پنیر و گوشت الاغ ، کره های مازاد را به فروش رساند .

شیر الاغ یکی از پرطرفدارترین محصولات می باشد

هر راس الاغ با توجه به نژاد بین 1 الی 3 لیتر شیر می دهد که به طور میانگین 1.4 لیتر روزانه تولید می شود .مقدار و کیفیت شیر آن به بسیاری از عوامل از جمله شیر دهی فردی ، تغذیه ، ژنتیک ، مدیریت تولید مثل و غیره مربوط می شود .

شیر خر ، به دلیل کیفیت غذایی ، محصول جالبی برای رژیم غذایی انسان است. علاوه بر این ، به دلیل شباهت آن به شیر انسان ، جایگزین بهینه شیر مادر برای نوزادان است. این روز ها قیمت هر لیتر آن بین 150 الی 250 هزار تومان قیمت دارد .

پرورش الاغ شیری

علت محبوبیت پنیر الاغ چیست؟

از هر 25 الی 50 لیتر شیر الاغ می توان 1 کیلوگرم پنیر تولید کرد .که قیمت میانگین آن بین 5 الی 10 میلیون تومان می باشد .

عنبر نسا الاغ چه مزیت هایی دارد؟

عنبرنسارا ( عنبرنساء ،پشگل الاغ ماده ) از قدیم برای ضدعفونی و تسکین درد استفاده می شده است. از نظر علمی جای بحث داشته و هنوز اثبات نشده است ولی از نظر طب سنتی استفاده از آن رواج داشته و نتیجه مثبتی برای دندان درد ، رفع عفونت ها ، زخم ها و سرماخوردگی استفاده می شود. قیمت های مختلفی داشته ولی به طور میانگین هر 200 گرم ان 10 هزار تومان فی دارد .

موارد استفاده از عنبرنسارا در طب سنتی 

تقویت سیستم دفاعی بدن : مواد موثره موجود در عنبرنسا موجب تحریک نوتروفیل های خون میشود و در نهایت موجب از بین بردن میکروب های وارد شده به جریان خون میشود و سیستم دفاعی تقویت میشود .

درمان خون دماغ : عنبرنسا و سرکه در درمان خون دماغ بسیار مفید است . کافیست مقداری عنبرنسارا پودر کرده و با سرکه ترکیب کرده و بر پیشانی فرد قراردهید این کار موجب قطع خون دماغ میشود .

درمان گل مژه در صورتی که به عفونت های چشمی و گل مژه مبتلا هستید مقداری عنبرنسارا در چشم خود دود دهید ولی لازم نیست تا چشم را درمعرض طولانی مدت این دود قرار دهید .

رفع خارش های پوستی : در صورتی که بدن شما و یا قسمتی از بدن شما بر اثر عوامل درونی و بیرونی دچار خارش میشود کافیست تا مقداری عنبر نسارا را اطراف محلی که دچار خارش شده بگیرید. این کار موجب برطرف شدن خارش بدن شما میشود .

مزایای پرورش الاغ شیری

میکروب کشی محیط دود عنبرنسا در محیط زندگی و یا کار همانند اسنفد عمل کرده و موجب میکروب کشی قوی میشود. همچنین دود دادن عنبرنسا در فصل زمستان خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش میدهد با این کار شما ویروس ها و باکتری ها را از محل زندگی خود حذف میکنید.

نتایج نشان دهنده وجود خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دود عنبر نسا بود که موجب مهار رشد میکروب‌ها و باکتری‌های استرپتوکوکوس موتانس، استرپتوکوک سالیواریوس و استرپتوکوک گشت .

درمان سینوزیت مزمن دود عنبرنسا دارویی مفید برای درمان سینوزیت حاد و سردردهای کهنه ناشی از سرماخوردگی و عفونت سینوس هاست . برای استفاده از این دود مقداری عنبرنسا را همچون اسفند دود کرده و دود آن را استنشاق کنید با این کار شما و استنشاق از راه بینی عفونت های سینوس به طور کامل از بین میروند .

درمان صرع در طب سنتی عنبرنسارا را دارویی مفید جهت درمان صرع میشناسند. برای استفاده از این ماده کافیست مقداری از آب عنبرنسا را با سرکه ترکیب و همچون قطره بینی استفاده کنید .

درمان عفونت های واژینال و مشکلات قاعدگی برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را همراه با خاکشی و اسپند، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می‌شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بایستید.

البته این کار بدون خاکشی و اسپند هم موثر است. اگر هم حوصله ندارید می‌توانید بدون این تشریفات خاص درمان را انجام دهید. برای این کار کمی عنبرنسارا را روی اسفنددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش به واژن بخورد. خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی عنبرنسارا موجب بهبود عفونت های واژن میشود. این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲ روز بعد از پریود انجام دهید .

درمان زخم دهانه رحم همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم عنبر نسا در درمان زخم ها کاربرد زیادی دارد. زخم های دهانه رحم یکی از آزاردهنده ترین زخم هاست که با عنبرنسا به راحتی در خانه درمان میشود. بدین منظور جهت استفاده از عنبر نسارا و درمان زخم دهانه رحم ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را با مقداری خاک شیر و اسپند، روی کمی ذغال گداخته بریزید و سپس یک گلدان سفالی که در انتها سوراخ است را بر روی زغال‌ها بگذارید تا دود ناشی از سوختن این ترکیبات از سوراخ گلدان خارج شود.

اکنون جهت بخور دادن رحم خود لباس زیر خود را در بیاورید و دامن بلندی بپوشید و سپس به حالت نیم خیز بر روی سوراخ گلدان قرار گیرید و رحم خود را بدین وسیله بخور دهید. انجام این عمل در ۲ روز قبل و بعد از پریود بهترین راه شناخته شده برای درمان زخم‌های رحمی است .

درمان عفونت گوش برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبرنسارا را همراه با خاک شیر و اسپند و یا به تنهایی، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود. سپس دود را با قیف یا کاغذ لوله شده وارد گوش کنید. برای عفونت یا چرک گلو و سینوزیت هم باید دود را به گلو و مغز رساند. راجب عفونت گوش و روشهای جدیدتر درمان این مطلب را بخوانید .

درمان سوختگی عنبرنسا در درمان زخم های ناشی از سوختگی بسیار مفید است و از بروز عفونت های ناشی از زخم پیشگیری میکند و روند درمان و بهبود را تسریع میبخشد. برای استفاده از دود این ماده شگفت انگیز کافیست بخش های سوخته را روزانه چند بار بر روی دود عنبر نسارا بگیرید تا روند بهبود زخم ها سریع شود .

رفع خستگی های روزانه در صورتی که در طول روز از چشم هایتان زیاد از حد کار میکشید به شما توصیه میکنیم تا در پایان روز از دود عنبرنسا در چشم های خود استفاده کنید این کار در رفع خستگی شما بسیار موفق ظاهر میشود. ولی به این نکته توجه کنید چشم ها را زیاد در معرض این دود قرار ندهید .

بهداشت دهان و دندان نتایج نشان دهنده وجود خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دود عنبر نسارا بوده که موجب مهار رشد میکروب‌ها و باکتری‌های استرپتوکوکوس موتانس، استرپتوکوک سالیواریوس و استرپتوکوک گشت. یعنی عنبر نساء دقیقا مانند دهانشویه کلرهگزیدین در برابر باکتری‌های موجود در دهان عمل کرده بود و باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان شده است .

آیا پرورش الاغ سودآور است؟

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغل و صنعتی به بررسی صفر تا صد آن بپردازیم سود و درامد ، میزان سرمایه گذاری و اهداف آن را مطالعه کنیم تا درست انتخاب کنیم . ما در طرح توجیهی پرورش الاغ به بررسی صفر تا صد یک دامداری صنعتی پرورش الاغ پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد .

راشا افق ارائه دهنده بهترین دوره‌های آموزشی

برای دیدن آموزش های اصولی توسط اساتید مجرب آموزشگاه راشا افق در زمینه های مختلف رشته های دامپروری از جمله آموزش پرورش بلدرچین، آموزش پرورش لاما، آموزش پرورش شتر، آموزش پرورش گوسفند، آموزش پرورش گاو، آموزش پرورش بز شیری و ….  از طریق گفت گو آنلاین یا تماس با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

برای ثبت نام به سه روش می‌توانید اقدام کنید

روش اولثبت نام حضوری

برای ثبت نام به روش حضوری از قبل با کارشناسان هماهنگی انجام می‌دهید و با دریافت آدرس به محل آموزشگاه مراجعه کنید.

روش دومثبت نام تلفنی 

در این روش شما به صورت تلفنی با کارشناس مربوطه ارتباط می‌گیرید و بعد از مشاوره و دریافت اطلاعات لازم، ثبت نام خود را تکمیل می کنید. جهت مشاهده شماره تماس ها وارد صفحه تماس با ما بشوید.

روش سومثبت نام از طریق سایت 

برای این روش ابتدا وارد سایت rashaofogh.com می‌شوید، وارد دسته بندی رشته موردنظرتان می‌شوید و رشته ای که تمایل به آموزش آن را دارید انتخاب می‌کنید. سپس با انتخاب نوع دوره (حضوری ، غیرحضوری و یا خصوصی) به درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شوید. بعد از پرداخت موفق وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات کامل درباره مشاهده دوره را مشاهده می نمایید.

 

بله ، آموزش های راشا افق صفر تا صد هست و شما بصورت کامل و جامع آموزش میبینید

 

 

  • دوره های حضوری: به دوره هایی گفته می شود که شما پس از ثبت نام رشته مورد نظر خود، با دریافت اطلاعات از روز و ساعت برگزاری رشته توسط کارشناسان راشا افق به محل راشا افق جهت شرکت در دوره حاضر می شوید.

 

  • دوره های غیر حضوری: به دوره هایی گفته می شود که شما پس از ثبت نام رشته خود، می توانید دوره خود را بصورت غیرحضوری از طریق سایت راشا افق به مدت یک هفته مشاهده نمایید و بعد از دوره یک هفته پشتیبانی برای پرسش و پاسخ با مدرس هم دارید.
  • دوره های خصوصی : به دوره هایی گفته می شود که شما پس از ثبت نام رشته مورد نظر خود، با دریافت اطلاعات از روز و ساعت برگزاری رشته بصورت خصوصی توسط کارشناسان راشا افق به محل راشا افق جهت شرکت در دوره حاضر می شوید.

 

بله، تعامل میان شما و مدرس دوره یکی از مهمترین عوامل افزایش کیفیت دوره و بهره گیری از آن است شما به مدت یک هفته فرصت دارید سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ آن را از مدرس دوره خود دریافت نمایید

 

 

بله ، شما می‌توانید قرارداد مشاوره جهت راه اندازی با مدرس دوره خود به مدت طول دوره پرورش عقد نمایید و کسب و کار خود را با کمترین ریسک ممکن و بالاترین بازدهی و همچنین استفاده از دانش و تجربه استاد، از ابتدا راه اندازی کنید

 

 

.هزینه مشاوره جهت راه اندازی مزرعه و پشتیبانی با توجه به بعد مسافت و تعداد سرکشی و بازدید از کسب و کار شما و همچنین مدت زمان بهره برداری از کسب و کارتان متغیر می‌باشد که هزینه به صورت توافقی بین شما و مدرس مربوطه منعقد می گردد.

 

 

بله، برای به روز رسانی اطلاعات در جهت پیشرفت کسب و کار، باید در دوره ها و آموزش های مختلفی شرکت داشته باشید. دوره‌های آموزشی راشا افق کامل‌ترین اطلاعات و نکات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد که نیاز به آموزش‌های مکمل و مجدد نداشته باشید.

 

 

بله، با شرکت در هر دوره گواهینامه شرکت آرمان مهارت ساز راشا افق برای شما صادر و در پایان دوره به شما تقدیم می گردد.

 

 

بله، شما با پرداخت جداگانه می‌توانید درخواست گواهینامه بین المللی شرکت در همان دوره را دریافت نمایید.

 

پشتیبانی به این معنا می باشد که سه بار می توانید برای رفع اشکال و آموزش مجدد (به صورت کاملا رایگان) در دوره ها شرکت نموده و بهره مند شوید.

 

 

بله، شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح الی 10 شب با بخش پشتیبانی سوالات خود را مطرح کنید.

مشاوره و ثبت نام تلفنی

جهت ثبت نام دوره حضوری یا غیر حضوری آموزش پرورش ماهی زینتی می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید

شمارت وارد کن مجانی مشاوره بگیر

شماره خودتون برای مشاوره رایگان وارد کنید

rocket

بازخوردی بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی

ایمیل

اطلاعات دوره

نحوه برگزاری

نحوه برگزاری:

حضوری و خصوصی
مدت زمان آموزش

مدت زمان آموزش:

6 - 8 ساعت
مشاوره و راه اندازی

مشاوره و راه اندازی:

دارد
پشتیبانی بعد از دوره

پشتیبانی بعد از دوره:

دارد
اعطای گواهینامه پایان دوره

اعطای گواهینامه پایان دوره:

دارد
ارائه جزوه تخصصی آموزشی

ارائه جزوه تخصصی آموزشی :

دارد

778

0

اشتراک گذاری

تماس تماس با ما
کپی شد