آموزش دوره تخصصی زبان بدن در ارتباط با فروش
ثبت نام کنید

ثبت نام آموزش زبان بدن در ارتباطات و فروش

  • قیمت: 140,000 تومان

اطلاعات بیشتر در مورد زالو مطالعه کنید

آیا به تاثیر زبان بدن در ارتباطات و فروش فکر کرده‌اید !؟؟

زبان بدن چیست ؟
برای زبان بدن ( تن گفتار) تعاریف متعددی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره میکنیم.
زبان بدن به پیام های غیر کلامی اطلاق میشود که میان افراد توسط حرکات اعضای بدن و حالات صورت انتقال میابد .
زبان بدن به سیگنال های غیر کلامی گفته میشود که ما برای برقراری ارتباط از آن ها استفاده میکنیم.
زبان بدن نوعی از ارتباطات غیر کلامی است که از آن برای رساندن مفاهیم و اطلاعات از طریق غیر کلامی استفاده میشود.
زبان بدن مجموعه روش های غیر کلامی است که ما با آن نظرات و احساسات واقعی خود را نشان میدهیم . روش هایی مانند طرز نشستن یا ایستادن، حالت چهره یا نوع تکان دادن سر و دست ها.
اگر به زبان ساده بخواهیم زبان بدن را تعریف کنیم ، تقریبا جز صحبت کردن و نوشتن به هر روشی اطلاعات یا حسی را به شخص مقابل انتقال بدهیم ، در واقع از زبان بدن استفاده کرده ایم و معمولا تاثیرگذاری به وسیله زبان بدن خیلی بیشتر از خود کلماتی هستند که استفاده میکنیم .
پروفسور آلبرت محرابیان یکی از معروف ترین نام های حوزه ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن است .
پروفسور محرابیان اعتقاد دارن تنها هفت درصد پیام های ما از طریق کلمات منتقل میشود و بخش باقیمانده
( یعنی نود و سه درصد) از طریق پیام های غیر کلامی برای طرف مقابل ارسال میگردد.
البته دانشمندانی هم مخالف این درصد ها بودند ، اما اکثر نظرات حاکی از تاثیر خیلی زیاد زبان بدن و لحن گفتار هست نسبت خود کلمات .
به همین دلیل کسانی که از زبان بدن و لحن کلام مناسب ( آگاهانه یا ناآگاهانه) به صورت صحیح استفاده میکنند، محبوب تر و تاثیر گذار تر هستند.
برای شروع ، نیازمند شناخت اصول زبان بدن آن است. دوره های راشا افق ،اطلاعات کاملی دراختیار شما قرار می دهد.

 

استفاده از اسم افراد
برای ما انسانها اسم خودمان واقعا خوشایند هست ، اگر بخواهیم میزان تاثیر گذاری و کیفیت ارتباط مان را ارتقا بدهیم ، بهتر است از اسم مخاطب استفاده کنیم.
در سلام و احوالپرسی ، در صحبت های روزمره یا وقتی که میخواهیم نظر شخص مقابل را جویا بشیم
اسم شخص رو به کار ببریم .
وقتی ما اسم طرف مقابل را نمیدانیم یک پیام مهم پنهان دارد ، پیام حاکی از آن است که شما آنقدری برای من مهم نیستید که اسمتون رو یادم بمونه و از آن جایی که ما انسانها نیاز به مهم بودن و دوست داشتنی بودن و پذیرفته شدن داریم ، در این صورت حس بدی به ما انتقال داده میشه. پس بهتره اسم ها را به یاد بپساریم .
ارتباط چشمی
ارتباط چشمی یکی از ارکان مهم نفوذ و تاثیر گذاری هست که رهبران و سخنوران بزرگ دنیا از ارتباط چشمی بهترین بهره برداری را داشته اند.چون می دانستند برای نفوذ در قلب و ذهن افراد باید به چشم هایشان نگاه کرد.
وقتی موقع مکالمه رودرو به چشم طرف مقابل نگاه میکنیم ، نشان میدهیم عمیقا به صحبت های طرف مقابل گوش میکنیم و شخص مقابل برای ما اهمیت دارد .
با استفاده از ارتباط چشمی ، افراد تمایل بیشتری به معاشرت با ما خواهند داشت و تاثیر گذاری و کیفیت ارتباط افزایش پیدا میکند.
استفاده از سوالات باز ( به جای سوالات بسته)
سوالات باز پاسخ های بلند تری نیاز دارند . چنین سوالاتی ، پاسخی بیشتر از بله یا خیر را میطلبند.سوالات باز طرف مقابل را به گفتن جزئیات بیشتر تشویق میکند . وقتی سوالی میپرسیم که جواب آن توضیحی است ، طرف مقابل میتواند هر طور که مایل است ، به صورت طولانی یا کوتاه پاسخ دهد و در صورتی که احساس صمیمیت و اعتماد کند بیشتر صحبت میکند و خود گشودگی میکند و بیشتر با ما صحبت میکند که در نهایت باعث صمیمیت بیشتر میشود.
لبخند زدن
لبخند زدن در هنگام صحبت و تعامل با دیگران میتواند نتایج مثبتی داشته باشد ، وقتی به کسی لبخند میزنید در واقع ارتباط خودتان را تقویت میکنید . ( چون لبخند زدن این پیام سنتی را دارد که من برای شما خطری ندارم ، من شما را دوست دارم)
با لبخند میتوان دوست های بیشتری پیدا کرد ، افراد بیشتری نظرات شما را مورد پذیرش قرار میدهند و تاثیر گذار تر خواهید بود .
به همین دلیل لبخند زدن را نباید فراموش کنیم.
در زبان بدن نکات بسیار مهمی وجود دارد که با رعایت آنها میتوانیم ، در جمع بیشتر مورد پذیرش قرار بگیریم ، اطرافیانمون رو بیشتر بشناسیم ، تاثیر گذار تر باشیم و در نهایت کیفیت زندگی خودمان را بالا ببریم.
در این دوره گام به گام و با مثال های مختلف مهارت زبان بدن در ارتباطات و فروش آشنا شده و مطالب بسیار مفید و کاربردی مطرح می‌گردد.