آموزش حجامت و کاربرد های آن

علت محبوبیت حجامت درمانی در بین مردم چیست؟

این روش درمانی که آوازه طب ایرانی است، از زمان های بسیار دور مورد اقبال عموم مردم بوده و می توان گفت بسیاری از مردم طب سنتی را به حجامت درمانی می شناسند .

دلیل این اقبال، حس خوبی است که در همان لحظه و پس از انجام حجامت در فرد بوجود می آید .

از حضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است؛که حجامت بدن را صحیح و عقل را محکم میکند .

از رسول اکرم صلوات الله علیه ؛
اگر شفا ایی وجود دارد همانا در شربت عسل و تیغ حجامت می توان یافت .

مکانیسم عمل حجامت شبیه بادکش درمانی است با این تفاوت که درشت مولکولی هایی که در زیر کاپ یا لیوان ها جمع شده اند با تیغ زدن خارج می شوند و باعث سبک تر شدن و احساس سلامت در بدن می شود .

معرفی بهترین روش های حجامت درمانی

حجامت بر دو وجه است ؛ حجامت گرم و خشک و حجامت تر

حجامت تر حجامتی است که با خون گیری همراه است برخلاف حجامت گرم و خشک که به وسیله خلاء ایجاد شده توسط آتش صورت می‌گیرد .
مزاج این دو حجامت کاملاً با هم متفاوت است خواص و کاربردهای آنها نیز با هم تفاوت دارد .

اما دانستن هر دوی این حجامت ها بسیار به انجام روش‌ درمانی موثر برای هر بیماری کمک کرده و آنها را می‌توان نوعی مکمل همدیگر دانست .
برای شروع ، نیازمند شناخت اصول کامل از حجامت و کاربردهای آن است. دوره های راشا افق ،اطلاعات کاملی دراختیار شما قرار می دهد .

حجامت درمانی چه خواص فوق العاده ای دارد؟

هرگاه یکی از اخلاط از حالت طبیعی و سلامت خود خارج شود حجامت عضو و پوست را به سرعت از اخلاط بدپاک می گرداند .
خون حجامت از حوالی و نواحی عضو گرفته می‌شود برخلاف فصد که از رگ گرفته می شود بنابراین در دفع خلط بد در بدن حجامت زودتر از فصد پاکسازی میکند .

حجامت با افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت آن باعث حفظ صحت بدن و ایمن شدن از مریضی می گردد البته اگر در روزهای مناسب و مشخص خود انجام شود .
وجود بیش از ۱۲۰ مرکز حجامت در انگلستان نشان از روی آوردن سایر کشورهای پیشرفته به طب سنتی است و آگاهی نسبت به فواید حجامت .

یکی دیگر از خواص مهم و کاربردی حجامت از بین رفتن غلظت خون است .

تقویم حجامت درمانی به چه صورت است؟

در بدر یا در زمانی که ماه قرص کامل است، مولکول های مایعات در بدن از هم فاصله گرفته و حجم خون بیشتر می شود. این زمان بهترین موقع برای خارج کردن خون است .
اگر هدف از حجامت پیشگری از بیماری و اصلاح بدن باشد بهترین زمان بهار و پاییز است و اگر برای درمان باشد طبق نظر پزشک باید انجام شود .

در طب سنتی ایرانی اسلامی نیز روایات زیادی از انجام حجامت در روزهای خاص آمده است .

دعای حجامت درمانی 

خواندن دعای حجامت نیز توصیه شده. حکیمان این علم، ذکر آیت الکرسی و همچنین فرستادن صلوات را در زمان انجام حجامت مستحب می دانند .

«بسم الله الرحمن الرحیم اَعوذ بِالّلهِ الکَریم فى حِجامَتى مِنَ العَین فِى الدَّم وَ مِن کُلّ سوءِ وَ الاَعلالِ وَ الاَسقامِ وَ الاَوجاعِ وَ الاَمراضِ وَ اَسئَلُکَ العافِیهَ وَ المُعافاهَ وَ الشِّفاءِ مِن کُلِّ داء»؛

پناه می‌برم به خداوند کریم در حجامتی که انجام می‌دهم، از انحراف در خون و از همه بدی ها و علت ها و سختی ها و دردها و بیماری ها، و از تو سلامت و اسباب سلامت و شفاى همه بیماری ها را طلب می‌کنم . (بحار ج ۶۲ ص ۱۱۷)

7 مکانیسم حجامت از دیدگاه طب رایج

 
  1. تنظیم سیستم ایمنی بدن انسان به‌وسیله حجامت عام
  2. تنظیم سیستم ایمنی محیطی به‌وسیله حجامت عام
  3. تنظیم ترشح غدد درون‌ریز و برون‌ریز
  4. تأثیر حجامت بر سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک
  5.  تأثیر حجامت بر درناژ لنف
  6.  تأثیر حجامت بر دفع سموم و رفع انسدادهای موضعی و محیطی
  7.  تأثیر حجامت بر افزایش ترشح اندروفین.

4 مکانیسم حجامت از دیدگاه طب سنتی:

  1. دفع فضولات خون (کاهش تری‌گلیسرید، غلظت خون، قند خون، اسید اوریک، فشار خون بالا)
  2. دفع سموم و عفونت بدن (نیش‌زدگی، سرخجه، سرخک، آبله‌مرغان، زونا، مسمومیت شیمیایی، آکنه، کهیر)
  3. تنظیم اخلاط چهارگانه بدن
  4. رفع انسداد‌های عروقی (کمک به درمان تصلب شرائین، گرفتگی عروق کرونر، سردرد عصبی، میگرن، سیاتیک)
آیا خون‌دادن می‌تواند جایگزین “حجامت” شود؟

بدون شک اهداء خون امری خداپسندانه، انسانی و ایثارگرانه به‌شمار می‌رود چرا که با اهدای آن جان انسانهای نیازمند به خون را نجات داده‌ایم اما مقایسه بین حجامت به‌عنوان یک روش درمانی و اهداء خون‌، قیاسی منطقی به‌نظر نمی‌رسد‌.

در فرایند انجام حجامت ابتدا با “بادکش” روی جریان خون تغییراتی ایجاد می‌کنند و سپس خراشهای ظریف پوستی که زده می‌شود فرایندهایی در بدن تحریک می‌‌شود که اصطلاحاً آن را فراخوان گلبولی می‌گوییم.

مدل خون‌گیری در عمل حجامت سطحی است اما در خون دادن یک شوک منفی است که به‌وسیله یک سوزن، خون در گردش مورد نیاز بدن را خارج می‌کند.

در حجامت، خون کثیف از بدن خارج می‌‌شود اما در خون دادن، خون تمیز و مورد نیاز بدن اهدا می‌شود.

حجامت در درمان بیماریهایی از قبیل آلرژی‌، ‌آسم و نفس‌تنگی‌، کبد چرب‌، سردردهای میگرنی‌، غلظت خون‌، دیسکوپاتی و سیاتالژی‌، جوش صورت و بدن‌، پسوریازیس‌، آفت دهان‌، حتی هپاتیت و… کاملاً آزموده شده است.

آنچه از موضع حجامت خارج می‌شود چیزی جز سموم بدن و اخلاط فاسد و کثیف نیست اما در اهدای خون‌، بیشترین چیزی که خارج می‌شود مواد غذایی‌، الکترولیتهای مورد نیاز بدن و ویتامینهاست.

در تفاوت اهدای خون با خون حجامت همین بس که حتی حیوانات نیز از خون حجامت و بوی تعفن آن گریزانند اما از خون اهداشده برای خوردن استقبال هم می‌کنند‌.

جالب است بدانید که پیغمبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و امام صادق(ع) این موضوع را متذکر شده‌اند که “سم از هر کجا، وارد بدن شود، از محل حجامت خارج می‌شود” یا “از موضع حجامت، چیزی جز سم دفع نمی‌شود”.

آیا حجامت برای کودکان و نوزادان مفید است؟

از دیگر فواید حجامت می‌توان به درمان زردی نوزادن اشاره کرد. حجامت، نوزادان را قوی می‌کند. در واقع این روش مثل واکسیناسیون عمل کرده و نوزادان را در مقابل بیماری‌ها ایمن می‌کند.

مقالات متعدد منتشر شده و تجربه بالینی پزشکان مرکز تحقیقات حجامت ایران، خود گویای فواید بی‌شمار حجامت است. بررسی هزاران کودک و نوجوان حجامت شده در ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد که سیستم ایمنی بدن این افراد نسبت به گذشته، بسیار قوی‌تر شده است. بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی‌های مکرر و عفونت‌های گوش هم در این کودکان به حداقل رسیده است. حجامت، اشتهای کودکان را افزایش می‌دهد. به علاوه، افزایش قد و وزن هم در آن‌ها به طور معناداری محسوس و قابل مشاهده است.

انجام حجامت در نوزادان باید زیر نظر پزشک متخصص و به دست یک فرد ماهر انجام شود و هر کسی نمی‌تواند نوزادان و کودکان را حجامت کند.

در این کارگاه راشا افق گام به گام با اصول حجامت و کاربردهای آن آشنا شده و مطالب بسیار مفید و کاربردی مطرح می‌گردد .

 

برای ثبت نام به سه روش می‌توانید اقدام کنید

روش اولثبت نام حضوری

برای ثبت نام به روش حضوری از قبل با کارشناسان هماهنگی انجام می‌دهید و با دریافت آدرس به محل آموزشگاه مراجعه کنید.

روش دومثبت نام تلفنی 

در این روش شما به صورت تلفنی و از طریق شماره تماس ۴۴۵۲۸۰۶۶_۰۲۱  با کارشناس مربوطه ارتباط می‌گیرید و بعد از مشاوره و دریافت اطلاعات لازم، ثبت نام خود را تکمیل می کنید.

 

 

بله ، آموزش های راشا افق صفر تا صد هست و شما بصورت کامل و جامع آموزش میبینید

روش سومثبت نام از طریق سایت 

برای این روش ابتدا وارد سایت rashaofogh.com می‌شوید، وارد دسته بندی رشته موردنظرتان می‌شوید و رشته ای که تمایل به آموزش آن را دارید انتخاب می‌کنید. سپس با انتخاب نوع دوره (حضوری ، غیرحضوری و یا خصوصی) به درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شوید. بعد از پرداخت موفق وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات کامل درباره مشاهده دوره را مشاهده می نمایید.

 

 

  • دوره های حضوری: به دوره هایی گفته می شود که شما پس از ثبت نام رشته مورد نظر خود، با دریافت اطلاعات از روز و ساعت برگزاری رشته توسط کارشناسان راشا افق به محل راشا افق جهت شرکت در دوره حاضر می شوید.

 

  • دوره های غیر حضوری: به دوره هایی گفته می شود که شما پس از ثبت نام رشته خود، می توانید دوره خود را بصورت غیرحضوری از طریق سایت راشا افق به مدت یک هفته مشاهده نمایید و بعد از دوره یک هفته پشتیبانی برای پرسش و پاسخ با مدرس هم دارید.

 

  • دوره های خصوصی : به دوره هایی گفته می شود که شما پس از ثبت نام رشته مورد نظر خود، با دریافت اطلاعات از روز و ساعت برگزاری رشته بصورت خصوصی توسط کارشناسان راشا افق به محل راشا افق جهت شرکت در دوره حاضر می شوید.

 

 

 

بله، تعامل میان شما و مدرس دوره یکی از مهمترین عوامل افزایش کیفیت دوره و بهره گیری از آن است شما به مدت یک هفته فرصت دارید سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ آن را از مدرس دوره خود دریافت نمایید.

 

 

بله، برای به روز رسانی اطلاعات در جهت پیشرفت کسب و کار، باید در دوره ها و آموزش های مختلفی شرکت داشته باشید. دوره‌های آموزشی راشا افق کامل‌ترین اطلاعات و نکات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد که نیاز به آموزش‌های مکمل و مجدد نداشته باشید.

 

 

پشتیبانی به این معنا می باشد که سه بار می توانید برای رفع اشکال و آموزش مجدد (به صورت کاملا رایگان) در دوره ها شرکت نموده و بهره مند شوید.

 

 

 

بله، شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح الی 10 شب با بخش پشتیبانی سوالات خود را مطرح کنید.

 

 

مشاوره و ثبت نام تلفنی

جهت ثبت نام دوره حضوری یا غیر حضوری آموزش پرورش ماهی زینتی می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید

شمارت وارد کن مجانی مشاوره بگیر

شماره خودتون برای مشاوره رایگان وارد کنید

rocket

بازخوردی بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی

ایمیل

اطلاعات دوره

نحوه برگزاری

نحوه برگزاری:

حضوری ،‌غیرحضوری و خصوصی
مدت زمان آموزش

مدت زمان آموزش:

6 - 8 ساعت
مشاوره و راه اندازی

مشاوره و راه اندازی:

ندارد
پشتیبانی بعد از دوره

پشتیبانی بعد از دوره:

دارد
اعطای گواهینامه پایان دوره

اعطای گواهینامه پایان دوره:

دارد
ارائه جزوه تخصصی آموزشی

ارائه جزوه تخصصی آموزشی :

دارد

594

0

اشتراک گذاری

تماس تماس با ما
کپی شد